Cari Blog Ini

simpanan semasa

first "ENTRY" ^_^

Dalam kesibukan hidup harian kita.. Adakalanya org yang paling rapat dengan kite pun belum tentu dapat memahami apa yg terbeban di hati.. Semua ni sbb keegoan kite sebagai makhluk Allah yang paling "PERFECT". Meluahkan dengan penuh ketulusan hati tp still ade penipuan dalam diri. Tak sesempurna jalan cerita yang kita alami sebagai seorang perempuan. Di sebabkan aku ni di kurniakan kelebihan "dok" kelas sastera ms form 5 dulu.. jadi ayat sastera merapu aku ni.. kadang2 sukar untuk di fahami... Terlalu dalam dan mendalam.. kadang2 kalau korang try nk pakai jentera paling hebat kat dunia pun belum tentu lagi dapat korek ape yg tertanam dengan ayat2 sastera merapu aku ni..

Jadi dengan ini secara rasminya aku lantik korang sebagai "PENGIKUT TETAP" dlm blog ni sbg penambah semangat untuk aku meng "HAPDET" blog ni.

So, boleh la korg start menjalankan tugas meng "KLIK" lambang "Sertai Tapak Ini" yang tertampal megah kat bawah ni yer...

Untuk makluman korang tak ramai yang tau pasal blog aku ni..sbb aku tak pi canang kat orang suruh datang blog yang tak berapa nk jadi ni... ekekke bila hati geram @boring2 jer baru aku masuk kan ape yang terbuku di hati.. ^_^ .. mungkin belum sampai masa nk menghebahkan cerita2 yang ada... Jadi bg sesiapa yang da masuk.. selamat membaca dengan jaya nya...

~SEKIAN TERIMA KASIH, THANK YOU.. & WELCOME~

Yang mengikuti ku

ATM Card

Ahad, 11 Disember 2011

catatan sayu...

Saat aku mendodoikan anak tadi..tiba2 hati ni menjadi sayu.. mungkin naluri seorang ibu semakin ketara.. pada asalnya aku nak continue cite bersalin part2..tp ntah la..bila terpandang wajah anak aku td..terus aku memikirkan masa silam aku... dengan secara tiba2 gak aku jadi nk membuku kan dalam diary alam maya ni...
MASA SILAM??? semua orang ade msa silam tersendiri termasuk la aku...di keheningan malam yg sunyi sepi dalam hati berkata "  alahaiii..zaman jahiliah aku ni..."

 Dulu bercinta sakan..sanggup hidup semati..berjanji tgu aku di pintu syurga bagai...realitinya.. kawen lain gak.. siap da dapat anak...hehhehehe.. tu la sifat manusia..jadi bodoh kerana cinta..
cinta tu tak buta..tapi manusia yang jadi buta kerana cinta..kalau buta mata da mcm kassim selamat dalam cite p.ramlee tu.. tp ni buta hati sebab cinta..huhuhu aku dok ngata2  tp yg terjebak dalam buta2 cinta tu pon termasuk aku.. ekkekekeke..

 Di sebabkan da termasuk cite2 sayu ni..aku selit2kn gak la cite2 ala2 romeo n juliet aku yg dolu2.. ekkeke
dahulu kala...aku ni sangat buruk org nye..fesyen2 langsung tak reti.. yg aku reti pakai t-shirt ngan suar slack..di sebabkan ke deboobbpan aku jadi suar slack jer la yg paling sesuai..buta fesyen..al-maklum ajer la.. nk bergaya duit takde...nak ape2 pon kene cari sendiri..makbpk bukan org senang.. hehhehe..

ketentuan ILLAHI... aku di takdirkan bercinta walaupon aku buruk orangnye..tp takde la bercinta ngan yg tampan2..dapat yg borok2 gak la..kalau nk dibandingkan aku ngan pasangan aku... jauh KL dari Sg buloh ( sesuke ati jer kan buat perumpamaan sendiri.. ekkekee) Alhamdulillah..hasil dapt pasangan yang biasa2 ajer berkekalan jugak la makan tahun...yg syoknye pi keje pg2 di hantar..mkn tengahari pon di hantar...rehat petang makan bersama..balik keje di jemput..siap makan dulu sebelum balik umah.. bukan seminggu2 sekali yer.. hari2 aku mcm tu.. da la aku deboobb.. makin deboob la hari2 mkn mlm + di bawak tido... jadi aku cut2 jer la cite pandang pertama aku ni..berkenalan sekitar thn 2004..dan berakhir dgn penuh tragedis february 2007..

apa yg tragediss sagt ehh??? jodoh tak panjang die di jemput pulang kepada SI PENCIPTA..sbb xciden kat genting sepah..nk cite detail nti tersentuh plak hati2 orang yang membaca "catatan sayu" aku ni.. sbb musabab lain sebenarnya aku jer takut bersedih hati lebih2.. hehhehehe..barang yang lepas usah di kenang kelak merosak badan + jiwa lara.. ekekkeke..lepas aku kehilangan si  dia hidup aku berteman kan sejadah,telekung,wudhuk dan bacaan surah yasin..cukup 5 waktu sembahyang sehari semalam.. muke naik seri suci bersih.. bg yg nk petua kecantikan amalkan itu ajer da ckup..kecantikkan dalaman terpancar terus dr segi luaran...pemancar astro pon tak dapat tandingi.. hehehhe..

dalam2 ber solat pon..aku di katogerikan separuh giler sbb kehilangan cinta pertama.. antara bahan2 lain setelah pemergian insan tersayang..airmata bercucuran tak kire masa dan tempat..asal ati sayu..kompem airmata yang menyambut kesayuan ati aku waktu tu..n jgn tak percaya aku tak henti2 col no si arwah..mesti la masuk voice mail kan..tp bile aku dengar voice mail tu aku akan ckp.. "owwhhh...abang sibuk kot keje" tak pon "abang atas moto kot,nanti abg col balik yer.." lain2.. "abg gi mana?? kenapa tak jawab col??"
(Walhal masuk voice  mail kot..pe kejadahnya tak jwb fon..ape kejadahnya ade keje n atas moto..SAH2..!!! mmg  aku sewel ms tu)


antara sikap aku yg pelik2... suke tulis luahan perasaan.. ni yg aku ckp td ni.. dalam luahan aku tu.. "janji tgu ayang kat pintu syurga.." huhuhu bercinta jer kot..kompem2 ker syurga tempat kiteorang?? hehehehe.. pastu aku kadang2 terbau2 bau badan si arwah..mula la aku ikut bau badan si arwah sampai satu tempat bau tu da takde..then aku akan ckp sorang2 "abg,dtg tgk ayg yea, ayg ok..abg mcm ne kat sane??" tak betul kan aku ms tu.. huhuhuuhu di sebabkan aku tak betul ms tu..sampaikan bpk aku pgil org utk ubat kan kesewelan aku ms tu.. Alhamdulillah..aku hidup normal lepas tu.tp still lagi la mengamalkan solat..hati aku tak pernah lupa pd si arwah..cinta sampai mati org kata...

perubahan fizikal di atas kesewelan aku.. alhamdulillah... body cutting mmg boleh cari mkn.. di tambah plak da bley pkai suar jeans.. ckup la aku pkai t-shirt ketat skit.. da ckup buat laki dtg mengorat..hehhehe.. di sebabkan takmo menyusahkan si arwah di alam sane.. aku mule berjinak2 berkenalan ngan laki2 lain.. hehhehe.. skandal bersepah2 kot... cube bayang kan dalam sehari aku boleh jumpe sampai 5 lelaki..tp jumpe kejap2 jer..sbbb aku takde ati pon ngan skandal mandel tu..ati aku masih teguh dgn cinta mati...

lelaki kedua..dak kelantan..alhamdulillah baik orgnye..cume biase la ayat2 lelaki kn.. die kata mak die suh cari org kelantan jugak..mak die tak nk org luar.. ermmm...tak kisah la.. aku pon takde la heran sgt..jadi kiteorg berkawan jer la.. tp lagak still mcm org bercinta.. huuhuhuh.. dlm ms yg same...aku berkawan ngan dak army.. kebetulan jer... ahhh!! tak sangka ade cite lain di sebalik ni semua... dalam aku still berkwn ngn dak kelantan ni..rupe2nye dak army ni dah ckp mcm2 kat dak kelantan ni..patut la die suh aku pilih dak army ni..katanya nti hiudp aku terjamin..-mmmm terjamin ape..terhancus ade la..ekkekeke-

kire dak army ni lelaki ke3..mule2 takde la aku suke kat dak army ni...aku time die pon sbb dakk kelantan ni nk sgt hidup aku  terjamin...gi  pon sebelum aku time dak army ni aku da tnya dak kelantan ni..betul ke ni suh aku pi kat dak army ni.. finally..aku pi gak kat dak army ni sbbnya aku cam panas ati...suke la dak army ni aku time cinta die.. cinta luaran jer eh,, ati tiada lagi.... jenis aku ni plak.. kalau ko da buang aku.. aku buang ko terus.. so tak payah la nak amik tau lagi.. dah aku kapel ngan dak army ni tp dak kelantan ni stilll contact mcm biasa,, dan aku pon layan mcm biasa gak..sbb dak army ni aku tak suke walaupon aku kapel ngan die..

di sebabkkan tensen ngan ape yg jadi..di tambah plak ngan berkwn ngan org tak betul.. kelab malam destinasi seterusnya utk menghilangkan tensen..hampir2 teguk arak..tp alhamdulillah ade yg control aku ms tu..sbb dorg tau aku ngah bersedih kehilangan cinta mati...dan aku igt lg..ms tu si kelantan n dak army ni dapat tau aku kaki clubbing.. ala buat aksi joget lambak jer pon biasa la baru mencebur kan diri dalam bidang clubbing..berterabur menari.. akakka jantan2?? no..no..no.. i tak layan.. minum2??? coke jer sbb ade bodyguard...aduhhhh..tensen aku mlm tu.. nk feeling2 buat tarian joget lambak pon aku takde mood.. sbbnya masing2 sibuk col aku..suh berubah la..nape jadi teruk mcm tu la.. berjanji nak hidup ngan aku la.. penyudahnya aku lepak kat luar jerla...

so si kapel aku dak army ni sampai menangis2 col takmo hidup aku hancur.. ermmm selalu menunjukkan kesungguhan kat aku, lame2 ati aku mule terime dak army ni,,tp cinta si mati tetap teguh yer kwn2..so aku mule la tinggalkan disko2 haram tu..dak kelantan pon aku da tak layan..aku cube dan terus mencube menerima dak army ape adanya..akhirnya..kan sampai balik2 kg kau...siap da tgk cincin nk kawen kot.. tp lain plak yg jadi..rupenye si dak army ni kaki betine..semuanya  terbongkar bile ade pompoan col aku.. askar gak.. aku lupe  la kalau perempuan panggilan dalam askar ape.. jap aku cube ingat2.. pranita klau tak silap aku..kalau tersilap sory la sbb mmg aku  lupe...

haa..cite ni mmg sgt adventure yer..si pranita ni suke mencabar kesabaran aku...tp sebelum tu aku dapatkan kebenaran ngan si kapel army aku ni la..die kata mana ade,, buat citer jer..sambil menangis dan ckp... "  bu.. tolong la bu.. jgn tinggal ayah.."
 ( uuuweekk.. panggilan manje ms tu.. ayah dan ibu.. ekekke nk termontah kalau igt2 baliik..kire sekarang ni  di tahap sedar la...mihaahhahaha..ms tak sedar dulu di timang2 di sayang2... ekkekekeke)


berbalik  pd cite td...di sebabkan aku ni sgt baik ati org nye..yer la aku caya kan ajer la.. walaupon tak caye.. aku buat2 percaya jer la...lama2 sikap si kapel aku ni pon da nampak perubahannye..jarang kol..jumpe..dan sebagainya..sbb bz ngan mama baru die kan..nk di pendekkan cerita....dua2 dok main2kan aku.. sorg kata ada..sorg kata takde..tp ALLAH ni sgt sygkan aku..di sembuhkn penyakit buta cinta aku ni... padahnya.. yg si kapel aku ni kepala makan helmet la kene nagn aku.. yg si pranita ni mkn penyepak aku.. sedap tol tampo2 org ni....(biasa la kalau da marah mmg otometik berubah jadi HIJAU ala2 HULK)
jadi aku mengamik keputusan aku jer la berundur..buat ape aku nk rebut2 jantan.. so aku biarkan la mereka hidup gumbira.. aku pon ngan kehidupan aku...khabar berita yg aku terima si pranita ni kawen ngan org lain.. boleh tak aku nk ckp pompoan ni b.O.d.O.h..sbbnya kau dok rebut2 ngan aku.. kau dok rebut2 pakwe org..kau dok sakit kan ati org..tp kau tak pertahankan ape yg dah kau buat.. jadi mmg layak dan pantas sihhh aku bilang kamu itu gobBlok orangnya...
(owhhh jadi minah2 jakarta jap sbb rajin dok tgk cite NADA kat astro di petang2 hari.. ekkeke)

Bila aku hidup ngan kehidupan aku...alhamdulillah..bertemu la aku ngan suami yg dah pon bergelar seorang abah kepada anak aku hasil kerja gotong royong bersama bak kata kumpulan OSBON.. ekekkekeke... bile aku n kehidupan sekarang... di sini aku nk btau... Si kelantan masih menaruh harapan kat aku..dan si Army pon begitew jua..tp maafla wahai lelaki2 keparat..nyah kau dr kehidupan aku sebelum aku jadi hulk kembali.. segala col n msj2 dorg aku tak layan pon.. sbbnya aku dah ade insan yang mampu buat aku betul2 berubah dr segi kehidupan dan hati.. cinta si mati tiada lagi..telah aku semadikan hanya sbg kenangan...yg ada hanya untuk suami ku yang sah sahaja...

sbb tu aku rase cam sayu jer bile ngenangkan perjalanan hidup aku...walaupon catatan sayu aku ni takk terlalu detail..tp aku bg isi2 penting pon ok la kn..... kalau details sgt nti korang penat nak baca.. n aku risau cite aku ni terbawak2 dalam mimpi korang... da mcm cite wayang jadi nye.. ekkeke

di akhir catatan :-
"dgn doa yg tak terkira.. YA ALLAH.. aku sangat bersyukur dgn nikmat yg kau beri kini..jadikan la aku seorang ibu yg tak akan gagal memimpin puteri yg ENGKAU kurniakn dan juga zuriat2 yg akan datang..pimpin la aku menjadi seorang isteri yg sentiasa menjadi kesenangan dalam hati seorang suami...permudahkanlah segala urusan kami di dunia dan akhirat..berikanlah  kami rezeki yang cukup agar kami memperolehi kehidupan yang sempurna...bimbinglah kami..agar kami tidak akan melupakan MU.. amin"

terima kasih kerana sudi membaca utk semua..Selamat Malam.. n jumpa lagi dalam catatan akan datang.. bile2 aku pree la ehh..bile aku pree + boring + tibe2 nk menghapdet blog..rerajin la semak2 blog aku ni,, ne tau ade cite2 baru... huhuhu next maybe sambungan pengalaman aku bersalin.. hehhehehhe..insyaallah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan