Cari Blog Ini

simpanan semasa

first "ENTRY" ^_^

Dalam kesibukan hidup harian kita.. Adakalanya org yang paling rapat dengan kite pun belum tentu dapat memahami apa yg terbeban di hati.. Semua ni sbb keegoan kite sebagai makhluk Allah yang paling "PERFECT". Meluahkan dengan penuh ketulusan hati tp still ade penipuan dalam diri. Tak sesempurna jalan cerita yang kita alami sebagai seorang perempuan. Di sebabkan aku ni di kurniakan kelebihan "dok" kelas sastera ms form 5 dulu.. jadi ayat sastera merapu aku ni.. kadang2 sukar untuk di fahami... Terlalu dalam dan mendalam.. kadang2 kalau korang try nk pakai jentera paling hebat kat dunia pun belum tentu lagi dapat korek ape yg tertanam dengan ayat2 sastera merapu aku ni..

Jadi dengan ini secara rasminya aku lantik korang sebagai "PENGIKUT TETAP" dlm blog ni sbg penambah semangat untuk aku meng "HAPDET" blog ni.

So, boleh la korg start menjalankan tugas meng "KLIK" lambang "Sertai Tapak Ini" yang tertampal megah kat bawah ni yer...

Untuk makluman korang tak ramai yang tau pasal blog aku ni..sbb aku tak pi canang kat orang suruh datang blog yang tak berapa nk jadi ni... ekekke bila hati geram @boring2 jer baru aku masuk kan ape yang terbuku di hati.. ^_^ .. mungkin belum sampai masa nk menghebahkan cerita2 yang ada... Jadi bg sesiapa yang da masuk.. selamat membaca dengan jaya nya...

~SEKIAN TERIMA KASIH, THANK YOU.. & WELCOME~

Yang mengikuti ku

ATM Card

Selasa, 28 Februari 2012

Dunia..Ohhh ..Dunia....

ape kene mengena ngan tajuk ari ni..??? ntah la aku pon tak tau.. tetibe terlintas..so aku main boh.. jer la.. ekekkeke...ni aku baru jer siap salin resipi chocolate moist cake.. tgk la nti kalau ade ms aku try buat..alkisahnya sampai aku mencari resipi ni td ms kat kk sg buloh aku tgk cam sedap jer kek akak ni jual.. dgn rase tak segan silu aku pon beli la.. siap beramah mesra lagi sampai akak tu naik malu2 sambil menghulurkan kad perniagaannya..ntah kemana aku letak kat die pon aku tak pasti.. yg pastinya kek akak tu mmg sedap giler... kalau kek ari jadi aku dpt yg tu pon ok..tak yah la beli mahal2 yg berpuluh2 ringgit tu... kalau di izinkan ALLAH SWT. ne la tau kn..sedap lak aku buat... jadi aku nk buat niaga la.. ape2 pon.. aku try la nanti....emmmmm.. da lame tak updated blog luahan rase aku ni..so ari ni baru free... sekali sekala updated ngan cite2 baru...baru la freash.. kalau selalu2 updated pon bukan ade menda nk cite...walaupon byk jer menda yg aku boleh cite.. tp lupe kan ajer la dulu... buat ajer mana yg penting...^_^

untuk pengetahuan korang2 semua..dengan ini secara rasminya aku telah memberhentikan diri dari tempat kerja di atas sebab2.. anak aku tibe2 tak mau minum pakai botol susu... ku perah2 susu hari2..hasilnya membazir susu2 perahan aku bila si kecik ni memberontak tak mau pakai botol... nk direct bf la... direct breastfeeding maksud nye... ermmm...pasal botol2 susu jgn cakap la.. dr yg ringgit2 sampai puluh ringgit bile di tambah jadi ratusan ringgit.. tekanan jiwa aku jadinya.. buat ms ni aku malas nk push sgt anak aku menyusu kot botol..bio la dulu die memuaskan kehendak atinya dok di bawak ketiak busuk masam aku ni... ekekkeke..

sesekali sambil2 aku menaip ni.. aku jeling2 gak ke arah anak aku yg sedang asyik di ulit mimpi...haa,,, ari ni bapak die takde.. jadi aku membujang seketika.. biasa la org byk hobi... badminton la..pancing la...kdg2 menyeksa jiwe raga aku...tersikse la kot... maunya tidak... kalau ms di habiskan kat hobi jer.. bile dok umah mengomel2 bosan la aper la... biasa la laki kn.. ni buleh la nk di katakn.. "rase madu..sat lagi sepah tu di buang2"... ekkekek itu perumpamaan aku yer.. korg jgn lak pi buat laporan aku menjahanamkan bahasa jiwe bangsa.. akak kene saman dik non nanti,,tak terdaya akak nk membayo... mihahahaha...

takde la cite best2 pon  hari ni.. saje nk menyembang2 kosong..ehhh salah... menaip2 kosong....walaupon da memanjang cite2 yg dah beratur dalam pale otak ni..tp malas la nk cite..takde mood orang kata,, tp mana la tu kn... tengah2 manaip kosong ni tetibe ade lak cite yg aku sambung2 nti.. ekekekke... nti aku igt nk buat jualan kecil-kecilan lagi... nk jual ler botol2 susu n puting susu yg tak pakai.. membazir jer.. aku jual la murah2 dulu sok luse aku beli lain kalau anak aku da pandai minum pakai botol.. ekekkee...

adohh la.. mata ngantok la plak... lain kali la aku sembang2 lagi... tido teman kan anak la.. da tu bangun sok lambat2 skit la... ekekkekeke biasa la suri rumah lift,.. mmg cenggini...owhh da terkait ni aku nk share skit.. baru la aku paham nape la makcik2 yg dok umah suke ngata anak orang.. sebb depa tak dak keje lain... kemas2 umah da siap.. sementara nk tg cite2 best kat tv start..or mangrib menjelang tibe,,,dorg buatla gotong royong anyam dosa... mihahhaha.. sbbnya aku dok umah ni pon... jadi busy body kat adik2 aku ade jer yg aku menegur.. ade jer yg salah aku nampak.. akakkakaka padahal menda2 tu bukan la menda penting sgt kn... tp tu la mcm aku kat tadi.. sebab tak dak keje... aku pon cari keje la.. akkaakkaka..

so okla.. len kali baca lagi na... gud nite.... ekekekkeke

Tiada ulasan:

Catat Ulasan